Athlon

Voor één van de grootste autoleasepartijen in Nederland, met een aanbod van enkele duizenden auto’s, hebben we een model ontwikkeld dat relevante auto alternatieven, op basis van een oude auto, bepaald. Want zeg nou zelf, zelfs de grootste autokenner kent niet alle nieuwe modellen en uitvoeringen (en dat zijn er duizenden) uit zijn/haar hoofd! Door middel van een clusteringtechniek kunnen we voor elke (oude) auto bepalen welke (nieuwe) auto’s/modellen het meest hier op lijken. Het doel is om zo, puur datagedreven, relevante alternatieven aan klanten te kunnen aanbieden. Dit model hebben we vervolgens in een webapplicatie gegoten, welke te gebruiken is door medewerkers van diverse afdelingen, denk aan Sales (binnen en buitendienst), maar ook marketing.

Hiernaast hebben we diverse webapplicaties voor de Marketing Intelligence afdeling gebouwd, waarmee zij beter en sneller inzicht in hun data krijgen. Met behulp van deze applicaties kunnen zij gemakkelijker inzichten leveren aan het management en eventuele vragen sneller beantwoorden.

Gebruikte technieken en tool: R, Shiny, Plotly