"Churn reductie door waardevol productgebruik te identificeren met geavanceerde data-analyse"

Introductie

DPG Media is met 50+ sterke nieuwsmerken, magazines, radiostations en online services hét mediabedrijf van Nederland en België. Ze informeren, inspireren en entertainen miljoenen mensen via kranten, magazines, radio, televisie, sites, apps en podcasts.

Klant

DPG Media

Tools/Technieken

Python, SQL, DBT, Machine Learning

Services

Data Science & AI - Data Strategy

Branche

Media Production

De doelgedreven data-oplossing

Het doel van het onderzoek dat we voor DPG Media hebben uitgevoerd was om churn onder digitale abonnees van twee merken te reduceren, oftewel churn reductie. Met behulp van een diepgaande data-analyse hebben we specifieke patronen in productgebruik blootgelegd die sterk samenhangen met een lagere kans op opzegging. Deze inzichten bieden DPG Media de mogelijkheid om gerichte acties te ondernemen, zoals gepersonaliseerde communicatie en productaanpassingen, om klanten beter te bedienen en langdurige loyaliteit te stimuleren. Door een doelgedreven aanpak te combineren met geavanceerde analysetechnieken, helpt deze oplossing DPG Media niet alleen churn te beperken, maar ook de waarde van hun abonneebestand te vergroten.

‘De samenwerking met DSL heeft ons in staat gesteld om onze data te vertalen naar bruikbare actiepunten, wat heeft geleid tot gerichte en effectieve campagnes en activaties.’

Mascha Wijker
Communication Manager
Cases

Bekijk ook andere cases,

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
NLP LLM circle

Wat wil jij dat data doet?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.