DPG Media is met 50+ sterke nieuwsmerken, magazines, radiostations en online services hét mediabedrijf van Nederland en België. Ze informeren, inspireren en entertainen miljoenen mensen via kranten, magazines, radio, televisie, sites, apps en podcasts.
Klant
DPG Media
Tools/Technieken
Python, SQL, DBT, Machine Learning
Services
Data Science & AI - Data Strategy
Branche
Media Production
De doelgedreven data-oplossing
Het doel van het onderzoek dat we voor DPG Media hebben uitgevoerd was om churn onder digitale abonnees van twee merken te reduceren, oftewel churn reductie. Met behulp van een diepgaande data-analyse hebben we specifieke patronen in productgebruik blootgelegd die sterk samenhangen met een lagere kans op opzegging. Deze inzichten bieden DPG Media de mogelijkheid om gerichte acties te ondernemen, zoals gepersonaliseerde communicatie en productaanpassingen, om klanten beter te bedienen en langdurige loyaliteit te stimuleren. Door een doelgedreven aanpak te combineren met geavanceerde analysetechnieken, helpt deze oplossing DPG Media niet alleen churn te beperken, maar ook de waarde van hun abonneebestand te vergroten.
‘De samenwerking met DSL heeft ons in staat gesteld om onze data te vertalen naar bruikbare actiepunten, wat heeft geleid tot gerichte en effectieve campagnes en activaties.’
Mascha Wijker
Communication Manager
Cases
Bekijk ook andere cases,
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.