Berend

Berend begon zijn studietraject aan de Hogere Hotelschool, maar ontdekte al snel dat zijn passie voornamelijk lag bij het maken van analyses en voorspellingen. Zijn afstudeerproject ronde hij af in de vorm van de pre-master Business & Economics. Tijdens zijn MSc Digital Business & Analytics verdiepte hij zich in het toepassen van NLP-technieken op 120.000+ reviews afkomstig van Booking.com. Hiermee won Berend een prijs en werd het gepresenteerd op de WITS (Workshop on Information Technologies and Systems) in Seoul, Zuid-Korea. Met zijn diploma’s op zak was het nog niet gedaan voor Berend; hij volgde naast zijn baan bij Data Science Lab. de Micromaster Statistics aan MIT, erg indrukwekkend al zeggen wij het zelf!

Streven naar het hoogst haalbare heeft altijd al in de aard van het beestje gezeten. In het verleden is Berend 2e geworden op het Nederlands Kampioenschap Karten, waar hij nog ‘unfinished business’ aan over heeft gehouden. Wie weet doet hij in de toekomst nog wel een hernieuwde poging om alsnog het kampioenschap te pakken. Het lijkt hem mooi om deze twee werelden dichter bij elkaar te krijgen; Berend gelooft namelijk dat er met data science veel te behalen valt binnen de sportwereld. Hij zou het graag mogelijk maken om data science toegankelijk en van waarde te maken voor alle typen sporters en niet alleen de professionals in de hoogste regimes in de sportwereld. Berend ziet veel mogelijkheden in het datagedreven begeleiden van talenten binnen de autosport en tennis. Data Science Sports zou volgens hem een mooi nieuw label zijn binnen het Lab! Wie weet, Berend.

Ook hij ziet ons vakgebied in hoog tempo veranderen. Data science zal steeds meer in complete pakketten worden aangeboden, zoals webapplicaties en dashboards. Opdrachtgevers zijn namelijk steeds meer op zoek naar heldere presentaties van de output. Hiermee creëer je meer draagvalk binnen de organisatie. Berend werkt klant-gedreven en houdt daarom altijd rekening met de behoeften van de opdrachtgever. Dit heeft hij hoogstwaarschijnlijk overgehouden aan de Hotelschool, waar de klant altijd koning is!

Vragen?