"Een efficiënte en centrale servicedesk door onze zelflerende chatbot Dex die snel antwoord geeft op FAQs"

Introductie

PostNL bouwt aan de toekomst van bezorgen in, naar en vanuit de Benelux. Met als doel: jouw favoriete bezorger te zijn. PostNL bezorgt dagelijks pakketten en vijf dagen per week post. Voor de klanten zijn zij de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers en de verbinder tussen de fysieke en digitale wereld.

Klant

PostNL

Tools/Technieken

Python, React, Dialogflow, OpenAI, PostgreSQL

Services

Data Science & AI - NLP

Branche

Transportation, Logistics, Supply Chain and Storage

De doelgedreven data-oplossing

Voor PostNL hebben we Dex ontwikkeld: een zelflerende chatbot. Zo hebben we één centraal punt voor medewerkers gecreëerd om eenvoudig hun vragen te stellen. Dex is gekoppeld aan bestaande systemen binnen PostNL, zodat het niet nodig is om de knowledge base op meerdere plaatsen te bewaren en te onderhouden. Meer dan 750 vragen kunnen op deze manier beantwoord worden, waarmee we de interne productiviteit verhogen. Medewerkers met een probleem of vraag besparen hun kostbare tijd, en servicedesk medewerkers kunnen zich bezighouden met complexere vraagstukken. Een absolute win-win! 

Dex helpt PostNL om vragen sneller te beantwoorden en de medewerker sneller bij de juiste medewerker te brengen. Dex wordt steeds slimmer!

Maaike de Kool
PostNL - Teammanager Employee Portals
Cases

Bekijk ook andere cases,

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
NLP LLM circle

Wat wil jij dat data doet?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.