"Inzicht in de week van respect door een slimme social media monitor en LLM-sentimentanalyse."
Introductie
Maar hoe zorgen we ervoor dat zij opgroeien in een samenleving waar ze zich verbonden voelen met elkaar en hun omgeving? Dat zij zich thuis voelen in- en actief deelnemen aan de maatschappij waarin ze leven?
Wij geloven dat kinderen van nature beschikken over een moreel kompas; het vermogen om de juiste keuzes te maken als het ertoe doet. Maar ervaring leert ook dat je dit kompas moet leren vertrouwen, herkennen en ontwikkelen.
Klant
Respect Foundation
Tools/Technieken
LLM - Python
Services
Data Science & AI - NLP
Branche
Non-profit
De doelgedreven data-oplossing
Sinds 2006 organiseert de Respect Foundation de jaarlijkse nationale bewustwordingscampagne de Week van Respect. In totaal bereiken ze 4.1 miljoen jongeren. Vanuit ons Data For Good label hebben we de Respect Foundation geholpen inzicht te krijgen in de online impact van de Week van Respect. Met een social media monitor en een impact analyse heeft de Respect Foundation inzicht op het sentiment van de berichtgeving en het daadwerkelijke bereik. Het sentiment is geanalyseerd door onze LLM.