NLP
Chat-GPT, Large Language Models en OpenAI, het zijn hot topics en allemaal onderdeel van NLP, Natural Language Processing. Hoe zet je deze tools doelgericht in om jouw organisatie slimmer, efficiënter en klantvriendelijker te maken? Er zit namelijk veel waarde verborgen in jouw tekstuele data. Hoe haal je dat eruit?
Wat is NLP?
NLP helpt computers menselijke communicatie te begrijpen. Deze taalmodellen kunnen grote hoeveelheden data analyseren en verwerken. Dit is interessant aangezien je hierdoor waardevolle inzichten krijgt, taken kan gaan automatiseren en gebruikerservaringen kan verbeteren. Van chatbots en virtuele assistenten tot sentimentanalyse en tekstclassificatie, NLP speelt een cruciale rol in hoe we met technologie omgaan.
Het beste van twee werelden
Het live zetten van het model
Het bijhouden van modelversies
Vergelijken + monitoren van metrics
Waarom wil je gebruik maken van NLP-technieken? Simpel. NLP combineert het beste van twee werelden. Aan de ene kant heb je grote taalmodellen zoals Chat-GPT (LLM’s), die teksten genereren die heel natuurlijk aanvoelen. Aan de andere kant zijn er de traditionele NLP-modellen die uitblinken in het nauwkeurig uitvoeren van specifieke taken. Door dit te bundelen, ontgrendel je een wereld aan mogelijkheden!
NLP voorbeelden
Wij hebben MLOps-oplossingen die deze problemen oplossen met een gestandaardiseerde aanpak:
- Intelligent document processing:
Deze methode zet tekst om in een bruikbaar format en vervangt handmatige verwerking. AI haalt de essentiële informatie eruit, zoals bijvoorbeeld datum en prijs, en maakt een overzichtelijke dataset. Dit is te integreren in een backend-systeem. Perfect voor organisaties met veel papierwerk.
Denk aan factuurverwerking, contractanalyse of bijvoorbeeld medische-dossiers doorspitten; - Conversational AI:
Heeft jouw organisatie veel bestanden die lastig te doorzoeken zijn? Onze oplossing combineert Chat-GPT met een slimme zoekmachine gekoppeld aan jouw bronnen. Onze AI zorgt ervoor dat de informatie eruit wordt gehaald die nodig is. Denk aan een virtuele assistent, document Q&A en chatbots; - Tekstanalyse:
AI ontdekt patronen en trends in grote hoeveelheden tekst. Het organiseert feedback, stelt sentiment in recensies vast en kan de zoekresultaten verfijnen. Gebruik AI voor tekstanalyse en maak geïnformeerde beslissingen. Denk aan customer feedback, marktonderzoek en zoekmachines; - Content generatie:
AI genereert teksten in een consistente stijl. Met voorbeelden en menselijke input kan het content creëren in de ’tone of voice’ van jouw organisatie! Denk aan tenders, social media en templates.
Technische details
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Medium length section heading goes here
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.
Medium length section heading goes here
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.
Medium length section heading goes here
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.
Medium length section heading goes here
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.
Blogs over NLP,
Lees hier de laatste blogs over data strategy, data engineering en data science & AI.
Wat zijn de mogelijkheden van GenAI, Large Language Models (LLM’s) voor de interne organisatie? Hoe implementeren we een LLM doelmatig voor organisaties….
Large language models (LLMs) als ChatGPT zijn populair. Niet alleen voor persoonlijk gebruik, maar ook binnen organisaties. Bedrijfsdocumenten doorzoeken voor specifieke informatie,…
Sinds de opkomst van ChatGPT kan niemand er meer om heen: ‘Large Language Models’* (LLM’s) are here to stay’. Verschillende technologiebedrijven hebben…