Data Strategy
Wij geloven in doelgedreven data-oplossingen. Eerst een doel, dan de data. Onze datastrategen zorgen ervoor dat jouw organisatie datagedreven wordt. Ze maken doelen concreet, spotten kansen en zorgen dat de juiste mensen, systemen en technieken samenkomen om zo de beste oplossing te realiseren.
Eerst een doel, dan de data
Het team is de ontbrekende schakel tussen de doelen van jouw organisatie en onze data-oplossingen. Zo gaan we samen voor concreet resultaat. Efficiënter en effectiever, met ons maak je een serieuze stap vooruit.
Doel bepalen
Wanneer je een doel hebt, kun je ergens naartoe werken. Voor ons is het doel essentieel om waarde te creëren voor jouw organisatie.
Wij weten wat wijsheid is
Ons Data Strategy team maakt een plan om met data jouw doel te behalen. We snappen als geen ander dat het niet alleen een technische uitdaging is, maar dat het ook een cultuurverandering vereist. Je hebt een organisatiebrede strategie nodig.
Doelgedreven data-oplossing
Een data-oplossing op basis van de beste technieken is het antwoord, maar altijd bedacht met een duidelijk doel voor ogen.
Eruit halen wat erin zit
Ambities waarmaken. Alles uit je data, team en organisatie halen.
Waarom?
Iedereen heeft het wel eens voorbij horen komen: ‘Misschien moeten we iets met data’. Elke organisatie heeft data. Waar het echt om gaat is: wat doe je ermee? Onze datastrategen helpen je hierbij.
Waar we dat doen,
Bekijk onze doelgedreven data-oplossingen.
De Databar
Welkom bij de Databar. De Nederlandstalige podcast over Data Science & AI. Robert van Straalen (Lead Data Scientist), Cees Kaandorp (Data Scientist) en Sam van der Voort (Data Scientist) nemen je mee in de wereld van Data Science & AI, ze bespreken wat hun opvalt, duiken af en toe de techniek in maar gaan vooral graag in gesprek met leuke gasten.
De Databar 27 - Het nieuwe GPT-4o dit moet je weten
Deze aflevering met je vast hosts: Cees, Robert, Florian en onze nieuwe expert Luuk!
De Databar 26 - De entree van GenAI DeepSeek | AI-strijd barst los
De Databar 25 - Data & AI Trends voor 2025 - onze voorspellingen
De Databar 24 - Eindejaarsspecial van 2024 de terugblik
De Databar 23 - Artificial General Intelligence: alles in perspectief
Artificial Intelligence, de term vliegt je om de oren. Te pas en te onpas. Tijd om uit te zoomen en alles in perspectief te zetten. En hoe zit het dan met de “slimmere” versie van Artificial Intelligence, Artificial General Intelligence. Deze keer in de databar met special guest Florian Fikkert (data scientist) gaan we het hier uitgebreid over hebben.
De Databar 22 - AI agents: op weg naar autonomie
Welkom bij de eerste aflevering in onze nieuwe podcaststudio. We nemen je mee in de wereld van AI agents samen met NLP experts Reinier Boon en Tim Winter. Agents bestaan al heel lang, maar door de LLM’s zijn agents weer hot topic. Ga er lekker voor zitten >
De Databar 21 - Nieuwe vormen van AI
In deze aflevering van De Databar ontdek je waar AI opduikt en in welke vormen. Hoe brengen we AI naar de eindgebruiker en wat maakt iets écht AI? Luister mee en krijg alles mee over de nieuwste AI-vormen en hun impact!
De Databar 20 - Wat hebben respect en data gemeen? In gesprek met de Respect Foundation
Dit keer in de databar een mooi gesprek met Jelke Morriën, zakelijk directeur van de Respect Foundation. In deze aflevering hebben we het over Respect vs Data. Wat zijn de raakvlakken van respect en data? Over diversiteit online, over meningen vs waarheid, over bewustwording en de rol van data & AI hierin. We kennen Jelke van onze samenwerking vanuit ons Data For Good label. Tijdens de week van respect hebben we de Respect Foundation geholpen inzicht te krijgen in de online impact van deze week door een slimme social media monitor en LLM-sentimentanalyse. Luister nu
Blogs over Data Strategy
Lees hier onze laatste blogs over data strategy.
De AI-Action Summit in Parijs (feb 2025) heeft opnieuw aangetoond hoe cruciaal Artificial Intelligence (AI) is voor economie, regulering en innovatie. Wereldleiders,…
Als organisatie weet je dat je iets moet doen met de beschikbare data. De zin “Misschien moeten we iets met data” horen…
Organisaties zijn voortdurend op zoek naar manieren om voorop te blijven lopen. Dat kan op allerlei manieren, maar sinds we bewust data…