"Hoe AI de fan engagement persoonlijk maakt, ook na het event"

Introductie

Als een van de grootste ticketingpartijen ter wereld voorzien ze meer dan 6.000 klanten in meer dan 35 verschillende landen. Ze werken met festivals, poppodia, sportevenementen en bekenden zoals Glastonbury Festival, Universal Music Group, Andre Rieu, RTL Entertainment, Tomorrowland en Amsterdam Dance Event.

Klant

See Tickets

Tools/Technieken

Live presentatie

Services

Data Strategy, GenAI

Branche

Cultuur, Event services

De doelgedreven data-oplossing

Een festivalervaring stopt niet bij de uitgang. Met The AI Afterparty hebben we partners van See Tickets laten zien hoe je met data en AI de fanreis verlengt, van ticket tot afterparty. 

Tijdens Amsterdam Dance Event presenteerden we een concept dat laat zien wat er mogelijk is als je ticketdata, appgebruik en RFID-inzichten combineert. AI vertaalt die data naar persoonlijke belevingen: automatische follow-ups, gepersonaliseerde playlists en slimme aanbevelingen voor volgende events. 

Zo verandert elke interactie na het event in een nieuw contactmoment, volledig datagedreven, maar met een menselijk gevoel. 

“De AI Afterparty laat zien dat je data kan inzetten voor storytelling, fans beleven het festival opnieuw, maar dan door hun eigen lens.”

Younes Seghrouchni
Managing Consultant GenAI | Data Strategy
Cases

Bekijk ook andere cases,

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
NLP LLM circle

Wat wil jij dat data doet?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.